1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

بخش اول : غلبه بر اضطراب

قطعا ً شما تنها کسی نیستید که نسبت به مصاحبه احساسات ناخوشایندی دارید . اغلب مردم به نظرشون مصاحبه ها ناخوشایند و حتی بعضی ها آنها را ترسناک توصیف می کنند . این کتاب به شما استراتژی های مشخصی  جهت غلبه بر نگرانی های ناشی از مصاحبه ها میدهد .

عمده ترین نگرانی های ناشی از مصاحبه

11 ترس عمده وجود دارند که اغلب مردم در موردشون صحبت می کنند مانند:

اینکه از من سوالی بپرسند که من جوابش رو نمی دونم

اینکه فکر کنن که من دارم لاف میزنم . ولی در حقیقت دادن اطلاعات در مورد کارهایی که قبلا انجام داده اید لاف زدن نیست و شما یک کم جلوتر فرق بین لاف زدن و بیان واقعیات رو خواهید دید.

باید بگم که از محل کار قبلی اخراج شدم آیا  مصاحبه کننده متوجه خواهد شد ؟

همه عادت دارن بگند که خیلی مناسب  برای انجام کار هستند یا نه من باید  چی بگم؟

باید مدارک مربوط به نداشتن اعتیاد و نداشتن چک برگشتی و سو پیشینه را موقع مصاحبه همراه داشته باشم ؟

جواب من در مقابل سوالات غیرقانونی و فضولی های بیمورد مصاحبه کننده چه باید باشه ؟

در موقع مصاحبه دستهای من باید چه حالتی داشته باشند چون واقعا نمی دونم باهاشون چی کار کنم – این یک نگرانی عمده مصاحبه شونده ها ست و جواب کلی به آن این است که اصلا نباید توجه کنید به اینکه دستهاتون چه حالتی باید داشته باشند.

ترس من این است که موقع مصاحبه حالت یخ زدگی و انجماد پیدا کنم همانطوری که مغرمون بعضی از مواقع قفل می کنه و حتی نمی تونه ساده ترین چیزها را به خاطر بیاره

حالتی که در موقع مصاحبه مجبور به جواب دادن سوالات تخصصی در مورد رشته اتون میشود و شما اطمینان کامل دارید که به سوالات درست جواب داده اید در حالیکه مصاحبه شونده اعتقاد داره جوابهای شما اشتباه است.

آیا باید اشاره کنم که حقوقم در محل کار قبلی چقدر بوده و کی و چه طور باید به موضوع حقوق اشاره کنم ؟

چه طور باید توضیح بدم که در محل کار قبلیم تعدیل نیرو شده ام ؟

ازبر کردن سوالات احتمالی مصاحبه  

مثال عمده در این مورد کتاب هایی هستند که به طور مثال 100 تا از سوالاتی که بیشتر در مصاحبه ها پرسیده شده اند را لیست کرده اند با تصور اینکه زمان مصاحبه شما جوابی رو که براش از قبل آماده کرده بودید را به خاطر خواهید آورد .

اگر شما حافظه بسیار قویی دارید که خیلی هم خوب است ولی داشتن استراتژی بهتر از حفظ کردن جواب سوالاتی است که ممکن است اصلا پرسیده نشوند.

شما یاد خواهید گرفت که چه طور سوالات را به 4 گروه دسته بندی کنید و  جوابهای خودتان را برای چهار گروه به صورت کلی آماده کنید و این به مراتب بهتر از آماده کردن جواب برای 100 سوال میباشد .

آخرین مطلب این بخش هم میگه که مصاحبه ها میتونن برعکس تصور ما حالت تفریح هم داشته باشن و شما به جای اینکه اون رو به شکل یک بازجویی ببینید اون رو به شکل فرصتی ببینید که میتونید اعتماد به نفستون را در مهارت های مصاحبه بالا ببرید و چیزهای جدید در مورد مصاحبه یاد بگیرید.

شما همچنین متوجه میشد که  آنها میتونن لذت بخش هم باشن وقتی که در مورد کارهایی که عالی انجامشون میدید و یا عاشق چه کارهای هستیدد . یادگیری  مصاحبه بدون ترس بی شباهت به یادگیری رقص نیست و شما خواهید دید که با برداشتن قدمهای بسایر کوچک چگونه در این کار استاد خواهید شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Bahare 9 تیر 1391 ساعت 01:59

Salam
Mishe lotfan onvane aslie mosahebe bdun tars ro zekr konid?
Man search kardam ketao amma peyda akardam

Merci pishapish
Bahare

ketab ro be address email shoma mail kardam movafagh bashid

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد