1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

افتتاح حساب بانکی برای انتقال وجه به استرالیا (NAB-BANK)

خوب امروز با یک خورده گشت توی بانکهای استرالیا تصمیم گرفتم  اول بانک West PAC  را انتخاب کنم ولی  بعدا اتفاقی افتاد که رفتم بانک NABحساب باز کردم 

گزینه های دیگری هم بود مثل commonwealth  که از دو تا نکته اش خوشم نیامد حداکثر 5 بار میشد در ماه برداشت کرد 2 بار شعبه و سه بار در ATM یا همون عابر بانک خودمون  و حداقل 10،000 دلار باید تو حساب باشه (این اطلاعات را عموسجاد  در وبلاگش گوشزد کرده بود) .بانک دیگری هم به نام ANZ بود  که بیشتر همکار های استرالیایی من از وقتی من توی این شرکت استخدام شده بودم بیشتر از این بانک برای نقل و انتقال پول استفاده میکردند و من از اسمش بسیار خوشم می اومد  و همیشه دوست داشتم توی این بانک حساب داشته باشم به همون دلیل غیر منطقی که بالا نوشتم( از بس ویزا نداند عقده ای شده بودم) ولی تجربیات دوستان ظاهرا این بود که چون از داخل ایران اقدام کرده بودند به دلیل ت.ح.ر.ی..م ها غیر ممکن هست مگر اینکه اونجا تشریف ببرید .از یکی از همکارهای استرالیایی الاصل هم پرسیدم که چه بانکی را میپسنده دیدم نوشت Bendingo  برای من خیلی خوب بود البته ننوشت چرا خوب بوده شاید خوب بهش وام میداده شاید بعدا ته توش را در آوردم اگر خوب بود یه حساب وا میکنم  . من یکخورده توی سایت اش گشتم آپشن خاصی برای مهاجرها ندیدم مثلا چه جوری حساب از ایران باز کنم و آیا این امکان وجود داره یا نه .

و اما بانک جدید من NAB  


قبل از هر چیز دیگه بگم که قبل از اینکه این بانک را انتخاب کنم  در مورد بانک westpacکلی تحقیق کردم و حتی در موردش مطلب نوشتم که در  زیر این پست میبینیدش وحتی  اینترنتی حساب باز کردم ولی چند روز بعد یه ایمیل برام فرستاد که شرمنده طبق قوانین سازمان ملل نمیشه براتون حساب باز کنید انشا الله اومدی اینجا در خدمتیم  این بود که من رفتم سراغ بانک NAB البته مطالبی که در مورد westpacجمع کردم را پاک نمیکنم  شاید کسی خواست از خدمات این بانک استفاده کنه .

 و اما بانک NAB


این بانک به صورت اینترنتی برای شما حساب باز میکنه و از شما در هنگام ایجاد حساب میپرسه چه نوع حسابی را میخواهید باز کنید کلاسیک یا حساب دو گانه (کلاسیک +I saver)حالا در مورد اینها توضیح میدم .

 موقعی که میخواهید حساب باز کنید از شما یکسری اطلاعات در مورد شما و نوع ویزا وشماره پاسپورت و تاریخ حدودی ورود شما به استرالیا و شهر اقامت شما میپرسه به صورت آپشنال چند شهر نسبتا کوچک و بزرگ استرالیا را معرفی کرده تا در موقع ورود شما را به مسئول مربوطه معرفی کنند .ضمنا مبلغی که حدودا میخواهید منتقل کنید را به صورت زیر 5000 یا مثلا 50 تا 250 یا بیشتر از شما میپرسه.ضمنا از طریق این لینک شما می توانید حساب افتتاح کنید

 1-حساب کلاسیک :

بدون هزینه کارمزد ماهانه برای خدمات 

بدون هزینه برای مانده منفی 

بدون محدودیت مانده حساب و مبلغ اولیه برای افتتاح حساب.

ATMبه 8 زبان دنیا ( نمیدونم فارسی هم داره یا نه)تعداد این عابر بانکها 3100 عدد در استرالیا هست ضمنا شما میتونید از rediatmها هم بدون هزینه اضافی استفاده کنید این rediatmیه جورایی مثل شبکه شتاب خودمون هست که بانکهای و موسسات خدمات مالی استرالیایی را پشتیبانی میکنه که NABیکی ازاونهاست اطلاعات بیشتر در مورد این عابر بانکها را میتونید از این لینک پیدا کنید .ضمنا فهرست بانکهای عضو این شبکه را اینجا بخوانید 

Debit cardاز نوع Visaکه  این خیلی بدرد خوره و میشه در سفرهای خارجی هم برای سهولت پرداخت استفاده کرد این دبیت کارد را می تونید فردای روز کاری بعد از ورودتان تحویل بگیرید .

دسترسی بدون محدودیت در دفعات به شعبات و استفاده از خدمات بانکداری مثل تلفن بانک ،اینترنت بانک ،موبایل بانک،SMSبانک 

ظاهرا از طریق دفاتر پستی استرالیا  بدون هزینه میشه پول به حساب ریخت 


2-حساب I Saver

بدون هزینه ماهانه بانکی 

بهره بانکی به صورت روز شمار حساب میشه و به صورت ماهانه پرداخت میگردد.

بدون نیاز به حداقل مبلغ در هنگام افتتاح و در ادامه

بدون محدودیت در یافت و پرداخت وجه و اثر گذار در نرخ سود 

دسترسی سریع به حساب کلاسیک خودتان البته این کار را باید بعداز فعال کردن حسابتون با نشون دادن پاس پورت در استرالیا انجام داد.

ظاهرا این  حساب یه سود 4.4 درصدی به صورت سالا نه داره و4 ماه اول  افتتاح حساب  1 درصد بیشتر سود میده یعنی 5.4% البته اگر مبلغ زیر 1میلیون دلار باشه واگر بالای 1 میلیون دلار باشه اون 1 درصد بهتون تعلق نمیگیره .

هزینه های مربوط به حساب را میتوانید از اینجا ببینید.

 خوب این بانک جدید من هست  من  از ایران حساب باز کردم و دو سه روز بعد یک ایمیل اومد که اطلاعات حسابم را برای واریز از ایران به من داد و  توی این مرحله بازی در نیاورد که تو ایرانی هستی و نمیشه .فرداش یک ایمیل از یک شعبه بانک از بریز بین اومد که شما گفتید میخواید بیایید بریزبین و ما منتظر شما هستیم تا یه جلسه داشته باشیم و شما پاس  تون را نشون میدید و حساب فعال میشه و دبیت کارد میگیرید ظاهرا اگه تا 6 ماه بعد ازو ورود اومدی بانک پاسپورت کافیه ولی بعد از6 هفته باید مدارک دیگه ای برای فعالسازی حساب ارائه بدی.ظاهرا دو هفته قبل از پرواز باید ورودم را اطلاع بدم تا قراره اون جلسه توجیهی فیکس بشه فعلا که همه چیز  تمیز و مرتب هست و این تجربیات من از این بانک تا اینجاست اگر رفتن اونجا و مشکلی داشتم حتما مینویسم براتون ولی امیدوارم که اصلا مشکلی پیش نیاد .

در مورد اونیکی بانک که اجازه افتتاح حساب از ایران را ندا د اطلاعاتی جمع کردم که این زیر مینویسم .





-------------------------------------------------------------------------------------------------------

و اما بانک  WESTPAC


قبل از هر چیز دوباره تاکید میکنم که این بانک از ایران برای من حساب باز نکردحالا ادامه 

این بانک به سابقه 200(سال 1817) ساله خودش در کمک به مهاجران و جوایز اش افتخار میکنه و خودش را  به عنوان اولین بانک استرالیا از لحاظ ارائه خدمات و همچنین کمک به مهاجران معرفی میکنه .


یک برنامه 6 مرحله هم برای مهاجرها نوشته از قبل از ورود تا بعد از استقرار که یکجور چک لیست هست .

خوب حالا اصل مطلب :این بانک برای مهاجرین یک حساب باز میکنه و مراحل باز کردن حساب کمتر از 5دقیقه زمان میبره  و اسم وآدرس  حالا وشهر محل زندگی آتی و میزان پولی را که با خود  میبرید و میزان حقوق و شغل آینده تون را میپرسه .

نکته : اگر ثابت کنید توی شغلتون 50,000 AUDدر سال در میارید یا 250,000 AUD ناقابل  را به حسابتون بریزید میتونید قبل از ورود کردیت کارت هم بگیرید . همچنین با شرایطی میتوانید از وام خانه هم استفاده کنید .


 از مزایای دیگه این بانک این بود که در 12 ماه اول از تاریخ افتتاح حساب از شما 5 دلار هزینه ماهیانه کم نمیشه یعنی 60 دلار صرفه جویی ( ممکنه  بعضی ها بگند عددی نیست  خوب این هم حرفیه)  بعد از یکسال  اگر در هر ماه ( قبل از روز آخر مثلا تا 29 روز هر ماه) 2000 دلار واریز کنید باز از این  هزینه معاف خواهید شد .ضمنا این بانک 2800 ATM دراسترالیا داره و چندین شعبه در کشورهای انگلیس (UK) ,نیوزلند،چین ،هنگ کنگ ،سنگاپور و اندونزی برای کمک به نقل و انتقال پول برای مهاجرین .ضمنا میشه از خدمات امروزی بانکداری مثل اینترنت بانک یا تلفن بانک هم استفاده کرد .

برای مهاجرین دو نوع حساب میشه از کشورمبدا باز کرد 

1-Westpac Choice

2-Westpac eSaver

------------------

1-Westpac Choice

مزایا:
 معافیت از  کارمزد بانکی 12 ماهه در ابتدای کار 
نقل و انتقال بدون محدودیت ( از لحاظ مقدار نقدینگی ) از طریق شعبات و عابر بانکها 
خدمات آنلاین( اینترنتی ) بانکی ،تلفن بانک و موبایل بانک در صورت درخواست فعالسازی
صدور Debit Card( از نوع مستر) بعد از ورود به استرالیا  این یکی خیلی بدرد خور وقتی وارد استرالیا میشی 
استفاده از یه نوع دست چک(linked cheque book) برای پرداختها که این هم بعد از ورود به شما داده خواهدشد برای افراد بالای 18 سال  .
استفاده از overdraft با لحاظ شرایط 
-------
به این نوع حساب سود تعلق نمیگیرد .
---------------------------

2-Westpac eSaver

مزایا :

به این حساب سود تعلق میگیرد 

حداقل حساب ، مبلغ برای ترنسفر  در این حساب نیاز نیست ( برای بالایی اینرو نگفته بود نیاز هست حالا چرا الان گفت نمیفهمم)

انتقال نا محدود پول بوسیله اینترنت بانک و تلفن بانک در قبلی شعبات و عابر بانک را ذکرکرده بود .

-----

اطلاعات بیشتر را میتوانی از این لینک دریافت کنید .

---

بعد از  پر کردن  فرمهای اینترنتی( شماره پاسپورت و سابکلاس ویزامورد نیاز هست) یک ایمیل  اتوماتیک برای شما میفرستند که شما باید ظرف یکسال بیاید اینور و حسابتون را فعال کنید تا چند روز دیگه شماره حساب را برایتان ایمیل میکنیم تا فقط پولهاتون را انتقال بدید اینجا و بعد از ورود میتونید بیاید اینجا و با پاسپورت هویت تان را احراز کنیم تا برداشتها انجام بشه . ظرف 15 روز هم اطلاعات تکمیلی برای شما پست میشه.

اگر تا 6 هفته بعد از ورود رفتید برای فعالسازی پاسپورت کفایت میکنه در غیر اینصورت باید مدارک دیگری هم ببرید .

.

این مطالبی بود  که من تونستم در این باره جمع کنم دوستان اینور و او نور(آب)نشین خوشحال میشم اگر بانک بهتری هست و نقدی بر این نوشته دارید لطفا ما را از نظرات خودتان محروم نفرمایید .

-----------------

پ.ن : دلم بیشتر میخواد  از این پستها  بفرستم 











فیلم دوست داشتنی Midnight in Paris

همین الان یک فیلم دوست داشتنی از وودی آلن دیدم این مرد واقعا محشره یه جورایی نابغه هست .

فیلم نیمه شب در پاریس Midnight in Paris در مورد یک نوولیست ( داستان نویس)جوون آم.ری.کایی  هست که در سال 2010 به همراه نامزد و پدر و مادر نامزدش به پاریس سفر میکنه ولی در طی سفر یکشب وقتی از نامزدش جدا میشه یه رویز رویز قدیمی میاد و اونرا به قرن پیش میبره اونجا با همینگوی  دیدار میکنه و با پیکاسو آشنا  میشه .چیزی که جالب بود توی فیلم این بود که هر نسلی نسل قبل از خود را ستایش میکرد مثلا آدمهای قرن 20 اعتقاد نداشتند اون عصر طلایی فرهنگ و هنر اروپا هست و قرن 19اون برهه طلایی بوده و آدمهای قرن 19 میگفتند رنسانس اون زمان درخشان بوده وما ( قرن 19 ها)کاملا  تهی از فرهنگ و هنرهستیم .فیلم بسیار خوش ساخت و فوق العاده آرامش بخشه مخصوصا اگه خیلی وقته فیلم خوب ندیده باشید و روحتون خسته هست  از سریالها و فیلمهای تجاری که مد میشند این روزها .

صحنه ای از فیلم با حضورویلسون اون خانم  هم با اون قیافه شیک کسی نیست به جزکاتیلارد



فیلم توی لوکیشن های  محله های قدیمی پاریس فیلمبرداری شده و موسیقی متن فیلم با گیتار روحتون را نوازش میده  برخی از بازیکن ها فیلم عبارتند از

Owen WilsonRachel McAdamsMarion CotillardKathy BatesC.arla B.runi,

 Carla BruniAdrien Brody and Michael Sheen

جالبه که زن  رییس جمهور فرانسه ( خانم برو.نی) هم توی این فیلم حضور داشت البته ایشون کلا  توی فعالیتهای این تیپی زیاد شرکت داره .هر چند خانم کاتیلارد واسه من یه چیز دیگه هست بازیش توی فیلم یک سال خوب با حضور راسل کرو که معرف حضور همگان هست .

خوب دیگه تعریف نمیکنم چون مزه فیلم به دیدنشه .شنیدن کی بود مانند دیدن .حتما فیلم را تهیه کنید و از دیدنش لذت ببرید .