1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

1001شب استرالیا-1001Nights of Australia

وبلاگ خاطرات مهاجرت به استرالیا

جواب چند تا سوال

با عرض پوزش امدم جواب چند تا سوال را بدم 

سوال :سلام

من اون پستتون در رابطه با کتاب مدلسازی مالی با اکسل رو دیدم. میخواستم ازتون سوال کنم اگر این کتاب را مطالعه فرمودید آیا کتاب به زبانی شیوا و روون نوشته شده و ترجمه خوبی داره؟ و آیا کاملاً تمام مباحث مالی رو پوشش میده؟ در مجموع پیشنهاد میکنید بنده هم از این کتاب استفاده کنم. 

من دانشجوی ارشد مهندسی مالی هستم و شدیداً به یک مرجع کامل مدلسازی مالی با اکسل احتیاج دارم.

با سپاس از جنابعالی

جواب کتاب بدی نیست ولی خواندنش به حوصله و صرف وقت زیادی احتیاج داره لینک زیر را که به صورت خیلی زیبا و کاربردی اکسل پیشرفته و تا حدودی ابزارهای مالی را پوشش میدهد را معرفی میکنم 

http://mehdizenhari.com/?page_id=31

----------------------------

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار همه گذاشتید. من تا 6 ماه دیگه عازم سیدنی هستم و خیلی استرس دارم از جهت کار و اشتغال و ... من تخصصم مددکاری اجتماعی است و ازونجایی که صحبت کردن و گوش کردن برای رشته ی من خیلی مهمه  و با توجه به اینکه استرالیایی لحجه ی خاصی داره می خواستم ازتون خواهش کنم اگه سریال یا فیلمی که بتونه منو تو این زمینه کمک کنه معرفی کنید یا اگه لطف کنید لینکشو برام بفرستید که خیلییییییییی ممنون میشم.
با تشکر فراوان


جواب : من معذرت میخوام که توی ایران عزیز نیستم و نمیتونم این فیلمها را بدستتون برسانم امیدوارم دوستانی که هستند و احیانا این پست را میخوانند بتوانند مکاتبه کنند و بشه یکجور این فیلمها را بدسستون برسانند 

لینک www.1radio.com.au

هم بد نیست و خیلی عالیه به خصوص مصاحبه های تلفنی را دانلود کنید و چند بار گوش بدید خیلی مفیده ممکنه حوصله سر بر باشه ولی از فیلم بیشتر به توانایی شنیداری کمک میکنه .استرس دارید و این طبیعیه امیدوارم همه چیز به خوبی و خوشی به سرانجام عالی برسه 

-----------------------------------

سلام 
من و همسرم قصد داریم برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنیم. میخواستم بدونم که با توجه به اینکه امتیاز همسرم 60 است و جز افرادی است که بدون نوبت پذیرش می شود می توانم بپرسم که چقدر زمان می بره. همون 3 سال زمان می بره یا زودتر و اینکه شهر پرت شهره خوبیه یا شما شهره دیگه ای رو پیشنهاد می دید.
با سپاس

جواب : دوست عزیز اطلاعات من در مورد مهاجرت و روند آن بر میگرده به سال 85-86 و قوانین اون دوره اون موقع اطلاعات خوبی داشتم و میتونستم کمکتون کنم ولی الان اصلا اطلاعاتم بروز نیست در مورد مهاجرت این تجربه را دارم اگر تصور میکنید مهاجرت برای شما مفید هست امروز بهتر از فردا هست چون قوانین روز بروز سخت تر میشه قوانین امسال بهتر از قوانین 2 سال دیگه هست مثلا سال 85 اول تشکیل پرونده میدادی بعد یک ایلتس(تست زبان) با نمره 5 یا ماکزیمم 6 از 9 نمره میدادی ولی سال 86 حتما باید موقع تشکیل پروندهنمره ایلتس  6  را میدادی و سال 89 برای ارزیابی مدارک تحصیلی حسابداری یا همان اسسمنت باید 7 اکادمیک (ایلتس )می اوردی تا تازه تشکیل پرونده بدی .پس همیشه تجربه نشون داده قوانین سخت تر میشه مگر اینکه واقعا استرالیا یک جهش اقتصادی بزرگ داشته باشه مثل سالهای 1997 تا 2007 که نیروی کار یکدفعه کم بشه و اونوقت قوانین آسانتر بشه 


در مورد شهر مقصد اولا بررسی کنید کدام شهر تخصص شما را نیاز دارند سایت www.seek.com.au

سایت خوبی هست مثلا به عنوان مثال من حسابدارم و 5 سال اخیر تو شرکت نفتی تو ایران تحصیل میکردم خوب با اینکه کار حسابداری تو سیدنی بیشتره ولی حسابدار هم بیشتره و شرکتهای نفتی کمی تو سیدنی فعال هستند در عوض توشهر  پرت شغل حسابداری کمتره ولی شرکتهای نفتی عمدتا تو پرت هستند .

شهر پرت شهر زیبا و آرام و قشنگی هست ایالت وسترن استرالیا به مرکزیت پرت ثروتمندترین ایالت استرالیاست چون اکثر منابع طبیعی توی ایالت های کویینزلند و پرت هستند درصد بیکاری توی وسترن استرالیا بعد از کانبرا کمترین بیکاری را داره چیزی بین 3.5 تا 4 درصد و مقصد بیشتر کسانی هست که با ویزای work &holidayبا تخصص های فنی وارد استرالیا میشوندمرکزیت شهر کوچکتر از بریزبن هست شهر های توسعه یافته به نسبت کویینزلند کمتر هستند مثلا توی کویینزلند شهرهای توسعه یافته ای مثل توومبا-مانت ایزا-گلدکست -سانشاین کوست -کینز هستند البته فرماندار جدیدی از اواسط سال میلادی به روی کار امده و سیاستهای فرماندار قبلی از حزب کارگر را زیر سوال برده و ادعا میکنه این ایالت به نوعی ورشکسته هست ومثل اسپانیا توی قاره اروپا هست و شروع به تجویز سیاستهای انقباضی و تعدیل نیروی دولتی و خدمات عمومی کرده شهر بریزبن جو شاد تری نسبت به پرت و سیدنی  داره مخصوصا جمعه شب توی خیابون کویین و سات بنک در عوض ایالت وسترن استرالیا شهر های توسعه یافته کمتری داره مثل کلگورلی و به جهت وسعت زیاد مسافت بیشتری را باید طی بشه تا به شهر های دیگر برسید قیمت مواد غذایی به نسبت 6 تا 10 درصد گرانتر از بخش شرقی استرالیاست و در آمدها هم بیشتره

.شغلهاfly in fly out -fifo-dido- drive in drive outتوی این ایالت به چشم میخوره یعنی با هواپیما یا با ماشین  نیروی کار میره از 5 تا 20 روز میمونه توی سایت های معدنی یا نفتی و غذا و محل اسکان را شرکت را فراهم میکنه کلا این ایالت حالا حالاها جای پیشرفت داره .


کلا تا اینجا که من فهمیدم  به قول یکی از دوستان ایرانیم استرالیا یک روستای بزرگ هست که سعی میکنه مناسبات مدرن را پیاده کنه ولی به شدت به هنجارهای کاری قدیمی وابسته هست خیلی از کارها که تبلیغ میشند اصلا وجود خارجی ندارند و خیلی از کارهایی که وجود دارند اصلا تبلیغ نمیشند ممکنه کسی اصلا  تحصیلات اکادمیک نداشته باشه ولی کاری را بکنه که توی ایران یک فردی که کارشناسی ارشد داره انجام میده  شما شاید با یک تلفن به یک همکار قدیمی کار پیدا کنید ولی اگر 500 تا رزومه بفرستید برای 500 جا با مدارک بین المللی توی رزومه کار پیدا نکنید ممکنه از توی یک کار کژوال پیش پا افتاده سر از یک کار خوب در بیارید ممکن هم هست مثل مدیر عامل استرالیا الاصل قبلیم توی ایران  با لیسانس استرالیا یی و سوابق کاری توی شرکتهای عالی استرالیا و خاورمیانه  بعد از 10 ماه یک کار مدیر پروژه توی یک شرکت متوسط گیر بیارید .خلاصه اینجا فرمول خاصی نداره سابقه و تحصیلات استرالیایی مهمه زبان تا یک حدی که روان صحبت کنید و درک کنید کمک میکنه .شاید 10 روزه توی تخصصتون  کار گیر بیارید شاید 2 ساله اینجا حساب و کتاب نداره 

از دوستان معذرت میخوام که دیر به دیر آفتابی میشم سعی میکنم احساسات و تجربه کنونی خودم را ارائه بدم و تصاویر فانتزی  و قشنگ و یا بد بینانه به کسانی که توی ایران هستم نشون ندم شاید  چند ماه دیگه شرایطم خیلی با الان فرق کنه و بگم اینجا بهشت موعوده ولی فعلا میگم اینجا همون دهات بزرگه مثل 60 سال پیش ایران ( البته من اونموقعها نبودم از این اون شنیدم نگید این پیرمرده)اینجا با هر کاری میتونی درس بخونی  مسکن اجاره کنی و یک ماشین خوب بخری بنزین اینجا حدوده 1.4 دلاره گوشت چرخ کرده 5-تا 6 دلاره سیگار بسته ای از 10 دلار تا 18 دلاره  میوه از 2 دلار داره یک بسته سبزی حدود 250 گرم 3 دلاره ماکارونی 1 دلاره شیر 2 تا 3 دلار - موبایل با 1.5 گیگ اینترنت 18 دلار اتاق از 150 دلار تا 350 دلار خونه از 350 دلار تا 1000 دلار در هفته سفر به بالی از پرت 700 تا 2000 دلار آب میخوره حقوق هم برای کار کژوال از 15 تا 25 دلار و برای کار اداری از 35 دلار تا 70 دلار در ساعت هست.ممکنه ازتون توی هر ثانیه کار مفید به معنای واقعی بکشند با ماکزیمم راندمان در حد ماشین چاپ ممکن هست که ول بچرخید و توی فیس بوک باشید و سیگار بکشید کلا یادتون باشید که ما میایم اینجا که کار کنیم عشق و حال میمونه  برای بچه های ما

خوش باشید امیدوارم توی هرجای ایران عزیز هستید دلتون شاد شاد باشه کاش یکروزی بیاد همه توی ایران شرایط عالی داشته باشیم و از همه جای دنیا بیاند برای ما کار کنند خدا که ما زنده باشیم اون روز را ببینیم